Linde levert eerste Roadsters aan Frankfurt Cargo Services

Frankfurt Cargo Services (FCS) is de eerste klant die de Linde Roadster in ontvangst heeft genomen. In totaal zes van de revolutionaire trucks, met een laadgewicht van 3 ton en een standaard mast van 6 meter, bieden sinds afgelopen december waardevolle service op en rond de luchthaven.

Drie jaar geleden testte FCS als een van de eersten in de praktijk een prototype van de Linde Roadster; een revolutionaire heftruck zonder A-stijlen, zodat de chauffeur een haast onge-hinderd zicht heeft. Vanaf het begin waren de logistiek managers van FCS enthousiast. Ook het Cargo team was te spreken over het werken met de Roadster.
“Toen mijn collega’s de Linde Roadster een paar jaar geleden voor het eerst zagen, beseften ze dat het open design de oplossing voor ons was”, zegt Steffen Kuhn, Hoofd Infrastructuur, Kwaliteit en Projectmanagement bij FCS.  “De pilot was heel positief. Alle bestuurders die met de Roadster werkten gedurende deze 6 maanden waren onder de indruk. En dus was het dui-delijk dat we een aantal Roadsters zouden bestellen zodra ze in productie gingen”, gaat Kuhn verder.

Frankfurt Cargo Services opereert in CargoCity Zuid op luchthaven Frankfurt. De productie gaat hier 24/7, 365 dagen per jaar door op 54.000 vierkante meters.  Meer dan 170 elektrische hef-trucks en trekkers transporteren een grote diversiteit aan goederen en vracht. FCS verzorgt de cargo voor meer dan 40 internationale vliegmaatschappijen.
Veiligheid moet gegarandeerd worden op vluchten. Daarom is het cruciaal dat het gewicht, de hoogte, breedte en diepte specificaties opgevolgd worden. “Het correct laden van het vlieg-tuig is heel belangrijk voor de vliegmaatschappijen. Dit zorgt ervoor dat niets kan gaan glijden en beschadigt raakt”, legt Oliver Pschorn, Industrial Truck Manager bij FCS, uit. “Normaal gesp-roken hebben we daarom een vracht-assistent die de heftruckbestuurder ondersteunt. Met de Linde Roadster is dit, door het uitstekende zicht, in veel gevallen niet meer nodig. Dit be-spaart tijd en geld dat we nu ergens anders kunnen gebruiken.”

Met de Roadster heeft Linde een unieke truck ontworpen, die niet zomaar gekopieerd kan worden door andere heftruckfabrikanten. Het ontwerp is gebaseerd op de bovenliggende neigcilinders van de Linde heftrucks. Deze absorberen de kracht waaraan de mast blootgesteld wordt tijdens de werkzaamheden en geleiden de kracht via het bovenliggende beschermingsframe terug.

Tags:

Heftruck, Heftrucks, Intern transport, Intralogistiek, Linde, Linde Roadster, MotracLinde, Vorkheftruck, Vorkheftrucks

Copyright © 2020. All rights reserved. Website gerealiseerd door RIFF Online.