Snelheid en ergonomie UniCarriers doorslaggevend voor Kramer Fish

Bij de jongste vernieuwing van haar intern transportvloot koos Kramer Fish uit Urk opnieuw voor UniCarriers, dat twee reachtrucks en drie elektropallettrucks leverde. Ergonomie speelde een belangrijke rol bij de hernieuwde keuze voor het merk.

Al ruim twintig jaar is Kramer Fish een begrip in de visindustrie. Toen oprichter Iede Kramer het bedrijf in 1995 startte, lag de focus op het invriezen van verse vis voor derden. Tegenwoordig is Kramer Fish uitgegroeid tot een onafhankelijke dienstverlener, die een totaalpakket aanbiedt; van invriezen tot zagen en van paneren en voorbakken tot inpakken. “We voegen waarde toe. En nog steeds alleen voor derden. Zo zijn we groot geworden en daar zijn we sterk in”, verwoordt Frederik Kramer, sales manager en zoon van oprichter Iede, de bedrijfsactiviteiten.kramer-fish-2

Logische keuze

De vis wordt in boxdozen of zogeheten tubs aangeleverd bij één van de vijf productielocaties op Urk. Voor het lossen van die boxen, de aanvoer naar productie en de in- en uitslag van goederen vertrouwt Kramer Fish al jaren op UniCarriers. Logisch dus, dat bij de meest recente vervanging – na 10 jaar trouwe dienst – opnieuw voor het merk werd gekozen.
“De trucks zijn snel en productief en de service is goed. We hebben eigenlijk nooit problemen; stilstand blijft tot een minimum beperkt”, geeft manager logistiek, Klaas Kramer aan. Tijdens de jongste vervanging leverde UniCarriers twee reachtrucks (type UNS en UMS) en drie elektropallettrucks met opklapbaar platform (type PLP), die in de coldstore omgeving bij Kramer Fish worden ingezet.

Ergonomie bepalendkramer-fish

Naast snelheid en productiviteit, speelde ergonomie een belangrijke rol in de hernieuwde keuze voor UniCarriers, zo blijkt als Klaas Kramer vervolgt: “Het mini-stuur op de reachtruck werkt ideaal, ook met handschoenen aan. Als chauffeur ben je met minimale inspanningen uiterst wendbaar en precies, terwijl je arm rust op de instelbare armleuning.”
Ook de stoel en voetenplaat kunnen worden ingesteld aan de individuele wensen en aan het postuur van de bestuurder. “Onze chauffeurs vinden met name het meeschuiven van de stoel – bij het werken op grotere hoogte – erg plezierig. Daardoor wordt de nek veel minder belast en raak je minder snel vermoeid”, vult de manager logistiek aan.
Het zicht door de 8,5 meter mast is eveneens naar Kramers tevredenheid: “Hydrauliekslangen en hefkettingen zijn netjes weggewerkt, waardoor het zicht op last en werkomgeving nóg beter is dan bij het voorgangermodel.”

Tags:

Cold store, Ergonomie, Intern transport, Intralogistiek, Reachtruck, Reachtrucks, UniCarriers, Vrieshuis

Copyright © 2020. All rights reserved. Website gerealiseerd door RIFF Online.