UniCarriers introduceert elektrotrucks van 6 tot 12 ton in Nederland

Sinds het eerste studieconcept in 2015 is de MR Revolution serie van Montini in nauwe samenwerking met UniCarriers Nederland en eindgebruikers doorontwikkeld. De zware elektrische range Montini heftrucks wordt exclusief door UniCarriers Nederland geleverd in aanvulling op de bestaande range. De trucks met hefcapaciteiten van 6 tot 12 ton, kennen naast de standaard uitvoeringen drie varianten: een lage versie, een compact- en een container uitvoering. De trucks zijn gebouwd op het concept van de driewiel heftrucks, dit maakt de trucks ongekend compact en wendbaar.

De zware elektrische 4 wiel heftrucks hebben in plaats van een vooras, twee rijmotoren die functioneren als een elektrisch differentieel, dit in combinatie met de 101° sturende achteras maakt dat de truck om zijn as kan draaien. Het ontbreken van een starre vooras levert tevens veel servicevoordelen op. Alle trucks worden uitgevoerd met krachtige 96 Volt accu’s die zijdelings gewisseld worden en een remote control feature. Hiermee is het mogelijkheid om de trucks op afstand te analyseren, storingen uit te lezen en software updates uit te voeren. Parameters kunnen op afstand gecontroleerd en indien nodig of gewenst aangepast worden.

Seacon Logistics

Recentelijk heeft Seacon Logistics in Venlo 2 elektrische MR Revolution trucks in gebruik genomen met capaciteiten van 6 en 7 ton voor de in- en uitslag en het stapelen van papierrollen. De MR6 container truck is uitermate compact en wordt ingezet voor het lossen en laden van de containers. Dankzij de bovenliggende neigcilinders kon de cabine laag blijven zodat de chauffeur optimaal zicht behoudt in de krappe ruimte. De kans op beschadigingen is hierdoor minimaal. De MR7 wordt ingezet voor het transporteren en stapelen van de papierrollen in het warehouse. Beide trucks zijn uitgevoerd met een comfortabele cabine voorzien van een panorama dak, een tweepedalen systeem aangezien er veel van rijrichting wordt gewisseld en een vertical mast indicator, dit eveneens om de beschadiging aan de papierrollen te voorkomen.

Christian Maas, manager warehousing & logistics bij Seacon, is zeer te spreken over de inzetduur en de compactheid van de trucks. “De inzetduur is dankzij de krachtige accu’s aanzienlijk langer dan we gewend waren, we kunnen nu probleemloos een volledige shift doorwerken met één acculading”. De compactheid van de truck komt tot uiting in de bijzonder korte draaicirkel, de truck draait letterlijk om zijn as. Hierdoor volstaat een gangpad van slechts drie meter, dat was voorheen 5 meter, een winst dus van maar liefst 40 procent. “Dankzij de kortere draaicirkel wordt er minder schade gereden en kunnen in éénzelfde ruimte meer papierrollen worden opgeslagen”.

UniCarriers Netherlands verwacht op korte termijn een uitbreiding van de range en zal de Montini met hefcapaciteiten tot 20 ton introduceren.

Tags:

Elektrtische heftrucks, Heftrucks, Intralogistiek, Montini, MR Revolution, UniCarriers, Zware heftrucks

Copyright © 2020. All rights reserved. Brandpepper Media