Still richt Blokker DC Geldermalsen in op toekomst

Still Intern Transport bouwt het distributiecentrum van Blokker in Geldermalsen om tot een volwaardig en modern omnichannel dc. Voor de intralogistieke totaalleverancier wordt het de grootste magazijnoperatie tot nu toe. Ruim 40.000 vierkante meters, verdeeld over drie hallen, gaan op de schop en maken plaats voor nieuwe opslagsystemen waarmee Blokker vol vertrouwen de toekomst in gaat.

In de afgelopen jaren zijn er binnen Blokker ingrijpende maatregelen uitgevoerd om de negatieve resultaten op termijn om te buigen en Blokker te herpositioneren in de markt. Deze positionering stelt ook eisen aan de inrichting van de logistieke organisatie.
“Uit gedegen inventarisatie en analyse door adviesbureaus IG&H en Groenewout bleek een efficiëntere inrichting van de logistieke omnichannel activiteiten van  Blokker noodzakelijk om de kosten terug te brengen naar een concurrerend en marktconform niveau.  Deze conclusie heeft geleid tot een forse investering in DC Geldermalsen, stelt projectleider Harold de Vries van Still Intern Transport. “In het kort gezegd gaan alle stellingen en transportbanen eruit en komt er een volledig nieuwe inrichting in. Uiteraard we zijn wij erg blij en trots dat wij voor deze opdracht het leeuwendeel van de te plaatsen opslagsystemen mogen realiseren.”
Met de ombouw zet Blokker een belangrijke stap om ook logistiek gezien mee te gaan in de veranderende consumentenmarkt. Vanuit het vernieuwde DC in Geldermalsen zal de onderneming beter kunnen voldoen aan de trend naar e-commerce en een nog optimalere bevoorrading van haar filialen.

Bouwrecord

Terwijl in enkele hallen de afbouw nog moet beginnen, is in één hal de nieuwbouw door Still al in volle gang. De levering omvat reachtruckstellingen voor 35.000 palletlocaties en orderverzamelzones, 5.700 m2 tussenvloeren met 1.600 legbordsecties en 2,2 km doorrolbanen (flowracks) en ruim 7.500 m2 gaaswand als doorvalbeveiliging. De stellingstaanders worden voorzien van 3.150 A-Safe stijlbeschermers. De totale operatie beslaat vijf bouwfasen. Het is de bedoeling dat het nieuwe Blokker DC medio 2019 operationeel is. “Deze ombouw is wat zijn omvang betreft de grootste in onze historie”, vervolgt De Vries. “Fraai is ook dat alle disciplines hier samenkomen. We zijn al jaren leverancier van het intern transport bij Blokker en mogen nu ook de stellingen leveren, installeren en onderhouden. Het benadrukt het vertrouwen dat Blokker heeft in de toekomst en onze kwaliteit als totaalleverancier.”

Tags:

Intralogistiek, Magazijninrichting, Magazijnstellingen, Stellingen, Still, Still Intern Transport, Warehousing

Copyright © 2020. All rights reserved. Website gerealiseerd door RIFF Online.