Met de toevoeging van zware 10-18 ton Hyster heftrucks, heeft Heffiq het lithium-ion assortiment verder uitgebreid. De toevoeging van deze truck, helpt bedrijven bij het behalen van hun zero-emission doelen in zware applicaties.
De nieuwe Hyster J10-18XD heftrucks heffen lasten tot 18 ton en zijn uitgerust met geïntegreerde lithium-ion accu’s. De accu levert vergelijkbare prestaties als een verbrander, maar dan zonder uitstoot. “Dit is een doorbraak voor bedrijven in zware industrieën, die graag hun maatschappelijke doelen willen halen”, stelt Jan-Willem van den Brand, Director Global Marketing Development voor Big Trucks bij Hyster. “De overgang naar schone, elektrische energie is nu eenvoudiger dan ooit, zonder dat de prestaties, of de efficiëntie daaronder lijden.”
“Bedrijven die uitdagende werkzaamheden moeten verrichten in zware industrieën zoals in de hout-, metaal- en bouwsector, kunnen volledig vertrouwen op deze nieuwe elektrische heftrucks. Deze trucks bieden vergelijkbare prestaties als diesel machines en kunnen tijdens meerdere ploegendiensten probleemloos tussentijds worden geladen”, vervolgt Van den Brand.
De nieuwe big trucks hebben een intelligent ontwerp dat oververhitting voorkomt. Dankzij een unieke combinatie van vloeistof gekoelde motoren en omvormers met lithium-ion accu’s van 350 volt. Het stroomsysteem van de nieuwe trucks vermindert warmteontwikkeling, mede dankzij de watergekoelde motoren. De batterijbeheersystemen helpen ook om onder- en over belading te voorkomen.
Of de trucks nu worden gebruikt om stalen balken van treinen te lossen, betonblokken tijdens een productieproces te verwerken of houten panelen op een productielocatie te vervoeren, de nieuwe elektrische heftrucks bieden een nog betere productiviteit dan dieseltrucks. De nieuwe XD cabine biedt meer rust en comfort voor de chauffeur evenals uitstekend zicht, een prima ergonomie en productiviteitsverhogende kenmerken.
Van den Brand: “Het maakt niet uit of de truck tijdelijk of continu wordt ingezet, ze presteren als een diesel. De nieuwe elektrische modellen bieden – net als de Hyster zware heftrucks met verbrandingsmotor – uitstekende tractie, acceleratie en trekkracht.”
De geïntegreerde li-ion batterijen leveren betere prestaties dan loodzuurbatterijen. Bovendien hebben deze batterijen een langere levensduur. Doordat de li-ion accu’s probnleemloos tussentijds kunnen worden geladen, zijn batterijwissels niet meer nodig. De werktijd wordt gemaximaliseerd en worden ploegenwissels en pauzes worden nuttige oplaadmomenten. De nieuwe trucks hoeven slechts elf minuten te worden opgeladen om één uur te werken.
“Er is minder tijd nodig voor het opladen, waardoor de trucks langer beschikbaar zijn. Bedrijven die met twee of drie ploegendiensten werken, kunnen eenvoudig bijladen, waardoor geen batterijwissels en aparte laadruimtes nodig zijn. De batterij en de elektromotor zijn onderhoudsvrij. Dit bespaart kosten, waardoor de totale cost of ownership verder daalt”, legt Van den Brand uit.
Heffiq werkt nauw samen met Hyster om bedrijven te adviseren en ondersteunen bij de transitie van een dieselmachinepark naar een elektrisch machinepark. Wanneer de Hyster J10-18XD-heftrucks worden ingezet voor de juiste toepassing en intensiteit, verlagen ze de total cost of ownership.
Tags:
Heffiq, Heftrucks, Hyster, Hyster J10-18XD, Intralogistiek, Li-ion, Lithium-ion technologie, Zware heftrucksJungheinrich komt met een gratis app waarmee eigenaren ...
Het Friese bakkersbedrijf Van der Meulen stapt over op ...
Zoals eerder aangekondigd op Logistics Inside, toont Ju...