Nieuwe Jungheinrich ERE mikt op productiviteit en ergonomie

Jungheinrich heeft haar elektrische meerijd pallettruck voor horizontaal transport vernieuwd. De ERE is sneller, handiger, veiliger en ergonomischer geworden. Een preview van de nieuwkomer was eerder dit jaar te zien tijdens de persconferentie in de fabriek in Norderstedt. Binnenkort toont Jungheinrich de nieuwe ERE aan het grote publiek, tijdens de LogiMAT vakbeurs in Stuttgart. Bekijk nu alvast de video om de nieuwe ERE beter te leren kennen.

Jungheinrich introduceert een nieuwe generatie meerijpalletwagens. De nieuwe ERE is betrouwbaar en efficiënter dan elke andere palletwagen in z’n klasse, stelt de fabrikant. De drivePLUS uitvoering is met 14 km/u bovendien de snelste palletwagen op de markt. Jungheinrich belooft tot 15% extra productiviteitsstijging, wanneer de ERE wordt uitgerust met intelligente hulpsystemen. De nieuwe ERE is precies op maat te configureren. Een compact, nieuw staplatform maakt de ERE ook nog eens de kortste en meest compacte meerijpalletwagen, die z’n kracht in kleine opslagruimtes bewijst.
Michael Hohmann, product manager palletwagens bij Jungheinrich: “De ERE combineert wendbaarheid met comfort voor de bediener en is daardoor de ideale truck voor intensief laden en lossen, vervoer over langere afstanden en orderpicken. De truck wordt modulair gebouwd, zodat alle belangrijke kenmerken volledig op de omstandigheden en processen van de gebruiker kunnen worden afgestemd. We kunnen de truck helemaal naar wens samenstellen en daardoor altijd de productiefste én zuinigste machine creëren die er is”, aldus Hohmann.

Drie ploegen zonder accuwisselenJH ERE 03

Jungheinrich biedt op de nieuwe ERE meerijpalletwagens een tweeploegengarantie. De fabrikant garandeert daarmee dat met één loodzuuraccu twee ploegendiensten achteréén gewerkt kan worden, zonder die accu te wisselen of bij te laden. De palletwagen is ook met lithium-ion accu leverbaar. Daarmee is zelfs een drie ploegendienst zonder accuwisselen mogelijk. Opladen verloopt met lithiumtechniek veel sneller. 30 minuten bijladen is al voldoende voor één hele shift.
Uitgerust met een lithium-ion accu komt de ERE bovendien in aanmerking voor de gunstige fiscale regelingen MIA en Vamil. Met de MIA-regeling (milieu-investeringsaftrek) kunnen kopers 36 procent van de investeringskosten voor de palletwagen aftrekken van de fiscale winst. Door middel van Vamil (willekeurige afschrijving milieu-investeringen) kunnen zij daarnaast zelf bepalen wanneer ze de investeringskosten afschrijven. Door vervroegd af te schrijven creëren kopers zo een liquiditeitsvoordeel.
Ook de veiligheid is bij deze generatie ERE verder verbeterd. Reflectoren en dagrijlichten zorgen voor een betere zichtbaarheid en voorkomen aanrijdingen. Bij de drivePLUS uitvoering is het stabiliteitssysteem curveCONTROL lastafhankelijk. Afhankelijk van de stuuruitslag en het gewicht op de vorken, wordt de rijsnelheid in bochten automatisch begrensd. Dat voorkomt dat goederen of de bestuurder in snel genomen bochten van de truck vallen.

Automatisch beperkte hefslagJH ERE 01

Wanneer de ERE is uitgerust met een vast sta-platform en de voeten van de bestuurder onverhoopt uitsteken buiten het platform, remt actieve voetbescherming de ERE automatisch af tot kruipsnelheid. Met positionCONTROL wordt de hefslag bij het opnemen van een pallet tot een minimum beperkt: wel voldoende vrij van de bodem, maar niet helemaal tot bovenaan geheven. positionCONTROL bespaart niet alleen energie, maar ook tijd. Net als palletCONTROL, dat ervoor zorgt dat de bestuurder precies ver genoeg een pallet met onderlatten inrijdt.
De ERE kan voortaan ook worden uitgerust met een L-vormig staplatform. De instap bevindt zich aan de zijkant. Gebruikt tijdens orderpicken, is de loopafstand voor orderverzamelaars zo korter. Tevens is een staplatform met extra, verstelbare demping leverbaar. Die extra demping reduceert de impact van trillingen en schokken op de bestuurder nog verder dan met de standaard platforms het geval is.

Ergonomischer en veiliger

Nieuw op de ERE is de DayLED verlichting voor extra zichtbaarheid en veiligheid. Een voetsensor houdt de veilige positie van de chauffeur in de gaten en brengt de truck rustig tot stilstand als de voet buiten de contouren van platform komt.
De stuurkolom is traploos in hoogte verstelbaar en het staplatform is makkelijk aan te passen aan het gewicht van de chauffeur. Met het eenvoudig indrukken van de knoppen neemt de veerspanning toe en worden lichaamstrillingen geminimaliseerd.

 

Tags:

Elektrische palletwagen, Elektro palletwagen, Elektropallettruck, Elektropallettrucks, ERE, Jungheinrich, Jungheinrich ERE, LogiMAT, Palletwagen

Copyright © 2024. All rights reserved. Website gerealiseerd door RIFF Online.