Crown Heftrucks opent nieuw opleidingscentrum

Doorlopende opleiding monteurs verbetert efficiëntie

Onlangs heeft Crown het opleidingsprogramma ‘Demonstrated Performance (DP) Service Training’ in Europa geïntroduceerd. De heftruckfabrikant gaat door met het ontwikkelen van opleidingen voor onderhoudsmonteurs met als doel om de onderhoudswerkzaamheden nog efficiënter uit te voeren en zo de totale eigendomskosten (TCO) voor klanten te verlagen. Het programma is al met succes ingevoerd in andere regio’s over heel de wereld.

Regelmatig en efficiënt onderhoud helpt bij het maximaliseren van ononderbroken workflows en van de veiligheid op de werkvloer, terwijl het de total cost of ownership (TCO) vermindert. Daarom hecht Crown veel waarde aan doorlopende, erkende opleidingen voor al het onderhoudspersoneel.
Met de nieuwe Crown DP opleidingen zet het bedrijf de volgende stap in de ontwikkeling van het opleidingsconcept. De cursussen worden in verschillende talen gegeven en zijn niet alleen voor Crown’s eigen medewerkers bedoeld, maar ook toegankelijk voor onderhoudspersoneel dat bij erkende dealers in de hele EMEA-regio werkt.

Modulair programma

Het programma in het nieuwe opleidingscentrum is modulair van opzet. Hierdoor kan het team van Crown’s onderhoudsopleidingen meerdere cursussen in verschillende talen tegelijkertijd verzorgen. Elke deelnemer krijgt zijn eigen werkplek, compleet met heftruck, computer, cursusmaterialen en gereedschappen. Demonstrated Performance Service Training – de naam zegt het al. De theoretische cursusonderdelen worden aangeboden in de vorm van interactieve opleidingsmodules die zich aanpassen aan de leersnelheid van de deelnemer. Ieder cursusonderdeel bouwt stap voor stap voort op de vorige. Elke module bevat bovendien een groot aantal diepgaande praktische opdrachten in de vorm van hands-on taken, gedetailleerde processen en probleemoplossing.

Probleemoplossers

“De cursusdeelnemers krijgen allemaal de tijd die ze nodig hebben om zich helemaal in de inhoud van de verschillende cursuseenheden te verdiepen, zodat ze zich de stof echt eigen kunnen maken”, vertelt Reiner Reichthalhammer, Service Training Manager van Crown. “Aan het eind van elk cursusonderdeel presenteert de cursist dat wat hij heeft geleerd aan een opleidingsmanager, die vervolgens direct feedback geeft. Het is niet onze bedoeling om elke praktijksituatie te reproduceren. We geven onze cursisten de benodigde richtlijnen om zelf in elke situatie op de meest efficiënte manier tot een oplossing te kunnen komen. We bieden geen klassikaal lesprogramma maar een zelfstudieprogramma met begeleiding aan, omdat we onze cursisten willen opleiden tot probleemoplossers in plaats van taakgerichte individuen. Onze onderhoudsmedewerkers profiteren hiervan wanneer ze geconfronteerd worden met de dagelijkse werkomstandigheden.”
Nadat deelnemers de cursus met succes hebben afgerond, ontvangen ze certificaten die in de toekomst verder kunnen worden aangevuld. Op deze manier blijven onderhoudsspecialisten op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van technologie, veiligheid en onderhoud.

Uitgebreide ondersteuning

Voor Crown betekent effectieve klantenondersteuning dat de juiste onderhoudsmonteur op het juiste moment en met het juiste onderdeel op de juiste plaats moet zijn. Klanten profiteren op hun beurt van aanzienlijke kostenbesparingen en een echte meerwaarde. De onderhoudsmonteurs van Crown hebben de opleiding en ervaring, maar ook de juiste gereedschappen om ervoor te zorgen dat Crown heftrucks altijd volgens de toonaangevende sectornormen presteren. Dankzij het moderne Crown Central Parts Centre EMEA zijn onderdelen op zeer korte termijn uit voorraad leverbaar. Crown kan de voertuigen van onderhoudsmonteurs via nachtlevering binnen 12 uur van reserveonderdelen voorzien.

Tags:

Crown, Intralogistiek, Onderhoud, Service

Copyright © 2020. All rights reserved. Website gerealiseerd door RIFF Online.